Holdtræning

FysioPilates & Mindfulness

Bækkenbundshold

Balance hold

Sund ryg

Sund nakke

Efterfødsels hold

FysioPilates & Mindfulness 90 min:

Det er en blid træningsform, hvor rolige bevægelse udføres efter vejrtrækningsrytmen. Respirationen er afslørende i forhold til hvordan vores psykiske og fysiske tilstand er og giver os mulighed for at blive nysgerrige på os selv. En træning, der får psyke og soma til at flyde sammen igen.

Samtidig arbejdes der med musklerne omkring rygsøjlen, så kropsstammen styrkes og stabiliseres, så de fysiske udfordringer der er i vores hverdag eller fritidsliv mindskes.

Vi starter med 20 min mindfulness meditation med fokus på nærvær, kropsscanning, respiration og grounding. Derefter går vi i gang med træningen, fokus vil variere fra gang til gang med styrke, flow, smidighed og balance. Der vil både være øvelser med og uden redskaber såsom redondo og pilates bolde. Men det vigtigste er, at du til enhver tid vil kunne lave øvelserne hjemme uden brug af udstyr.

FysioPilates: Er for dig der har kroniske smerter, Har tendens til stress, hypermobilitet, smerter i lænd, ryg og nakke, går rundt med spændinger, Tankemylder, Uro, Brok, delte mavemuskler. Fibromyalgi, Osteoporose, har oplevet Fysiske og Psykiske traumer.

Bækkenbundshold:

Næste hold: Opstart Torsdag d. 7/3-24 kl. 19.00-20.00 forløb på 8 gange. Pris 1299 kr.

Holdet er for kvinder, der kan opleve utætheder foran og bagtil, Tissetrang med eller uden vandladning, nedsynkningsfornemmelse, skader / senfølger efter fødsel, samt smerter i underlivet.

Den første gang vil der undervises i bækkenbundens anatomi og funktion samt hvilke problemstillinger der er tilknyttet dette område. Derudover vil der informeres omkring forskellige hjælpemidler.

Træningen opbygges så kropsbevidsthed omkring det korrekte knib er et fundament. Derefter gøres træningen mere funktionsrettet og indeholde elementer fra hverdagen ved hjælp af cirkeltræning.

Der trænes på små hold, 8 deltagere.
Det giver plads og fokus til den enkelte og gør det mere optimalt for dig at opnå dine mål, om det så er at løbe, hoppe i trampolin, løfte vasketøjskurven, grine frit, handle uden at tænke på hvor toilettet er, eller få en god søvn uden at skulle op på toilettet 3 gange.

Før du deltager på holdet, anbefaler jeg en konsultation hos mig, hvor vi finder ud af, hvad din problematik lige netop er. Der er mange årsager til, hvorfor man er udfordret, og det er vigtigt, at vi behandler årsag og ikke symptom.

Balance hold:

Er et hold med fokus på faldprofylakse.

Har du været faldet eller føler du din gang har ændret sig, begynder dørtrin, gulvtæpper, fliser at angribe dine skosnuder, bliver du usikker når det blæser eller har du haft så travlt med at kigge, hvor du går, så du ikke har fået set noget andet på turen?

Træningen indeholder balance og styrke af ben, mave, ryg og arme. Afværge-reaktioner, distraktionsøvelser, træning inden/udenfor. Og selvfølgelig individuelt med det du lige netop er udfordret ved.

Sund Ryg:

Til dig der har tendens til hold i lænden, smerter og træthed over lænden, eller føler du ikke er fri i ryggen i din hverdag eller under dine fritidsaktiviteter. Træningen læner sig op af GLA:D ryg – https://gladryg.sdu.dk/kernebudskaber-i-glad-ryg/ og tilrettelægges til lige netop dine problemstillinger.

Sund nakke:

Til dig der har udfordringer med smerter i nakke og skulder og hoved, kæbe, synsforstyrrelser, Tinnitus og klump i halsen, der er relateret til nakke.

Styrke og stabilitetsøvelser af musklerne omkring hele rygsøjlen. Stabilitetsøvelser for nakke, Øjenkoordination kæbeøvelser, holdningskorrektion, afspændings teknikker for nakken og selvmobilisering af nakke. Og selvfølgelig konkret træning til lige nøjagtig din problemstilling.

Efterfødsels hold

Du kan starte 1 måned efter fødsel eller efter 8-ugers undersøgelsen hos lægen ved kejsersnit.

Det handler om at genfinde sin krop igen og styrke og stabilisere den efter de 9 måneders graviditet og fødsel. Der trænes knibeøvelser, som sættes på resten af træningens indhold. Der vil være styrke og stabilitet omkring bækken, mave og ryg. Styrke af arme og ben. Der vil være fokus på holdningskorrektion, arbejdsstillinger, ammestillinger, baby vil så vidt mulig indgå i træningen, så der inspireres til ”skjult træning” hjemme.

Se info på alle kommende hold og tilmelding på følgende link: https://system.easypractice.net/overview/mindfys-v-anja-folkvard-andersen

Hold Oversigt Vinter/ Forår 2024

Opdateret: 27-01-2024

UgeHoldTid
Mandag FysioPilates & Mindfulness
Body Boost - Sund og Stærk krop
Kl. 16.30 - 18.00
Kl. 18.30 - 19.45
TirsdagBråby IF Boldgymnastik
Sclerose hold - lukket hold
kl. 10.00 - 11.00
Kl. 12.00 - 13.00
OnsdagFysioPilates & MindfulnessKl. 10.00 - 11.30
TorsdagCoretræning (lukket hold)
FysioPilates & Mindfulness
Stærkt underliv - Bækkenbundshold
Kl. 15.30 - 16.30
Kl. 17.00 - 18.30
Kl. 19.00 - 20.00
FredagFysioPilates & Mindfulness
Efterfødselshold - Genfind kroppen
Kl. 10.00 - 11.30
Kl. 12.00 - 13.00
Lørdag/ Søndag